Assalamualaikum

Apapun Bentuk Kehidupan yang Anda Hadapi...
Berikan Diri Anda yang Terbaik Setiap Hari...

Wednesday, August 10, 2011

SK.Masalog, Kota Marudu, Sabah


Tanggal 19hb Jun 2011...pertama kali saya menjejakkan kaki di Kota Marudu, Sabah (padahal sejak lahir saya memang tinggal di Sabah..hehe)
Cuaca..memang agak panas...fuh!! Baru minum...saya rasa haus sudah..haha..(cepat sangat air tersejat :p)
Keesokan harinya...naahhh! kami bersua dengan warga SK.Masalog. Jika dibandingkan dengan sekolah yang kami pergi sebelum ni....murid2 di sekolah ni memang agak ramai lah. Semua murid memandang kami dengan penuh tanda tanya....hurmmm...terasa diri ni jelmaan alien pula (-_-")...

Tapi...biasala tu kan..hehe...kami buat2 berani...
Selepas perhimpunan di tapak perhimpunan...Program kami dilancarkan oleh YDP PIBG SK.Masalog, Puan Jukinah Adun. Puan Jukinah ni orangnya sangat ramah dan suka berkongsi ilmu. Memang respek la sama puan :)...(rindu pula dengar cerita puan tentang adat kaum kadazandusun~)


"To Be The First, To Be The Best, To Be Different"....itulah antara kata2 yang Puan Rosliah (Pensyarah kami) yang saya ingat sehingga kini.... Rasa takut terus meyusup masuk dalam hati ni.
Yalah....untuk menjadi FIRST..yaa..kami memang first batch yang ambik minor Kadazandusun di UPSI...menjadi yang THE BEST..hurmmm...kami akan cuba :)....menjadi DIFFERENT?? woaaa....sampai sekarang saya fikir...macamna saya boleh menjadi DIFFERENT? huhhh...cabaran niii...
Pensyarah saya ni memang...sekali dia sudah berucap...waaa....ayat..terus masuk ke hati. Puitis ayatnya....


Selepas program kami dilancarkan..haaa, bermulalah aktiviti kami bersama murid2 SK.Masalog. Murid2nya..waaa...boleh tahan kenakalannyaaa... ada yang tunjuk muka tidak suka dengan program kami..haiyyy...cabaran oh cabaran~ 
Kami ubah pendekatan.....dan hari berikutnya, nampak yang budak2 ni dah enjoy sikit (hurmm..baru sikit jaa). Tapi kami tetap go on... hehehe

Nasib baiklah semua aktiviti yang dirancang berjalan lancar dan dapat dilaksanakan. Kami dah cuba sedaya upaya kami...haha...yang lucu tu...masa buat banner untuk sambutan pesta kaamatan. Di sekolah yang kami kunjungi sebelum ni, sediakan banner, jadi kami tidak perlu ribut la buat banner. Haa..di sini..kami diberi mandat buat banner. :)
Waa..baru saya tau kami semua berbakat buat banner :p...hahah...memangla tidak setanding ProfesiOnaL, tapi unsur seninya tetap ada. Macam2 gayalah yang dirakamkan masa proses membuat banner tu. Banner tu siap tidak sampai 24 jam..hoho~ lebih kurang pukul 3 pagi gerak kerja menyiapkan banner dihentikan! (tapi saya surrender awal2 laa....jam 1 pagi saya dah masuk tidooo..zzzz..haha) ~Staring2 dari Hollywood la yang bertahan...congreTs ar <333 ^^,


Ada pelbagai pengalaman yang ditempuh dan diperolehi...:)
Yang pasti semuanya kini tinggal kenangan... haha..masa kami meninggalkan sekolah... murid2 di sana sempat lagi memberi kuntuman bunga kepada kami..haiyyy..! nasib baiklah kawan saya cepat2 menyergah diorang..kalau tidak, habis botak pokok2 bunga di sekolah tu.

"Cikgu I Love Youuuu...!"
"Cikgu...cikgu datang lagi sini bila kami tahun 6 kan?"
"Cikgu...minta nombor telefon.."
"Cikgu....minta fb..."

~huuuu...saya iyakan saja semua kata2 budak2 tuuu...tetiba..aik...mata saya terpandang sesuatu C:
"Cikgu..ni untuk Cikgu"
"Betul ka ni?" buat2 tidak percaya pula..
"yaaa.." sambil tersenyum.

haha...seorang murid tahun 5 yang bernama Adibah menghadiahkan saya Coklat..nyum2~ sedap! heheheh...terima kasih ya! ^^

::Terima kasih...pounsikou SK.Masalog, Kota Marudu, Sabah....maaf untuk semua salah silap kami. Almaklumlah, kami ni golongan muda-mudi yang baru belajar~ 
Jumpa lagi~ <333

Nah, buat tatapan B-)














Siswa-siswi UPSI bergambar bersama Guru-guru & KTBM SK.Masalog...







1 comment: