Assalamualaikum

Apapun Bentuk Kehidupan yang Anda Hadapi...
Berikan Diri Anda yang Terbaik Setiap Hari...

Monday, August 1, 2011

SK.Guakon Baru, Tamparuli, Sabah

Perkadus memulakan pengembaraan di SK.Guakon, Tamparuli, Sabah pada 22 Mei 2011 dengan satu hasrat yang murni..untuk menjalankan Program Memartabatkan Bahasa dan Budaya Kadazandusun..atau dalam bahasa Kadazandusun "Popogirot om Popoingkakat Boros om Budaya Kadazandusun"


Program ini mengangkat Bahasa Kadazandusun Warisan Kita sebagai temanya..."Boros Tokou Tungkus Tokou" dalam bahasa Kadazandusun :)


Gunung Kinabalu tersergam indah...betul-betul depan sekolah ni saja....^^

Tidak hairanlah....kawasan ni sejuk...huhu..tapi best..sebab awal2 pagi...selepas subuh..fuyOooh!! pemandangannya cantik. Waktu senja lagi laa...pemandangan lagi mantap =)
Rindu pula mau balik sana..hurmmm :'(

Cukup!! hoho~ emosi pula tetiba..
Banyak aktiviti yang kami buat dengan murid2 SK.Guakon. Aktiviti tu semua melibatkan 41 orang murid..dari tadika hinggalah tahun 6. Meskipun dorang sikit...tapi nakal boleh tahan. Biarpun nakal...tapi pintar2 semua...(itu yang saya suka tuuu)

Mulanya..memang penat melayan kerenah budak2 tuuu.....tapi, lama2...saya suka pula..hehe!
Dengan budak2...rasa macam semua masalah terbang..hilang....lesap! Alam kanak-kanak memang menyeronokkan ^^

Antara aktiviti yang kami jalankan di SK.Guakon....slot Huminodun oleh Gundohing2 Perkadus yang meletOpsss...pastu...slot Huguan siou special mantad Puan Rosliah, pensyarah kami ^^, slot Tukadan oleh Beatrice, slot Sundait oleh Qahar dan banyak lagi laa....(saya pun lupa2 ingat sudah...huhuuu)


Puan Rosliah menyampaikan slot Huguan Siou...



Waktu sambutan pesta kaamatan, waa...nervous jugala..ha3....
ni first time (speaking sudah kunun..) kami urus majlis ni. Saya memang...tidak pakar dalam bidang2 macam ni..kalau Perhimpunan Sekolah...waaa...itu saya bulih lagi..hehehe


Yang datang tu bukan calang2....tapi YB bha...adeiii..tambah la takut..
Tapi....hidup perlu diteruskan!..sama ada ok / ko...itu belakang cerita laa..yang penting...buat ja apa yang mampu. C:


Syukur kepada Tuhan....kerana akhirnya semua berjalan Lancar^^...(memang tiada yang Mustahil di dunia ni) =)


Kenangan yang tidak mungkin kami lupakan di SK.Guakon...guru2nya yang peramah <3 staff @ KTBM yang baik hati <3 Penolong Kanan yang Berdedikasi <3 Guru Besar yang hebat kata2nya (saya suka dengar ni...) <3Murid-murid yang pandai & aktif <3 Ibubapa yang spoRting ^^


Terima kasih SK.Guakon...sudi menerima kunjungan kami...semoga berjumpa lagi <3





Orang yang berjaya ialah orang yang melakukan tindakan yang tidak mampu diimaginasikan oleh orang lain, malah tidak mampu dilakukan oleh orang besar sekalipun.

Terima kasih...pounsikou...thank You... <3 ^^




No comments:

Post a Comment