Assalamualaikum

Apapun Bentuk Kehidupan yang Anda Hadapi...
Berikan Diri Anda yang Terbaik Setiap Hari...

Saturday, August 13, 2011

KEM REMAJA PROFESIONAL 2011

Pada suatu hari....saya log in masuk fb. Aik??ada mesej...chek..ouhhh...teman2 seperjuangan di SEMAI merancang untuk buat program di sekolah yang kini dikenali sebagai..TUNAS :)


Waa...SEMAI sudah berTUNAS...baguslaa ><~
Zaman kami dulu..baru disemai, sekarang sudah berTunas..demikianlah kata2 yang saya dengar daripada Puan Pengetua masa saya ambik sijil SPM. hehe..


Tarikh yang dirancang telah tiba..tanggal 15hb Julai jadi saksi...cewahh..ayat..heheh 
15hb bersamaan hari Jumaat, kami semua berkumpul di SMKA Tun Ahmad Shah (TUNAS)...entah betul ka tidak ejaan tuu...hee


Kem Remaja ni disertai oleh pelajar-pelajar tingkatan 1 dan 2. waa..seperti biasa tidak kira putera atau puteri..semuanya comel2. Maka terimbaslah kembali kenangan waktu saya bersekolah di sini dulu. Tetiba hati diserang rindu pula..haiyyyy...


Walaupun sikit ja teman2 seangkatan saya yang dapat join program ni..(sebab terikat dengan komitmen lain)
tapi...Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar. :) (tahniah sahabat2 ku~)


Waktu makan (nyumiiii..part paling saya suka ^^,) kami makan berjemaah di dewan makan. Waa...sudah lama saya tidak makan di tray..haha, rasa terharu bila tengOk tray tu. Yalaa..itulah tray tempat saya makan dari umur 13 tahun..sampailah..17 tahun.. huuhuuu...


Bila masa mandi...waaa....kenangan tambah menyerang kotak fikiran saya yang hampir berkarat ni...
apa tidaknya...kolah di depan mata. ha..haaa...teringat masa tingkatan 4. Semangatnya saya cuci kolah tu, tetibaa...aiyOooo...saya jatuh. Terhantuk lagi tuu..nasib baiklah tak hilang ingatan..:p


Adess...ni sesi mengimbas kenangan lalu ka cerita Kem Remaja? Hahaa...tersasul tangan ni menaip..


Malam pertama...(aik...stop! ni bukan seperti yang anda bayangkan...ni malam 1st kami berprogram)
Semua fasilitator dan AJK berkumpul di bilik UBK. Dalam erti kata lain, meeting la...
Meeting dimulakan dengan sesi ta'aruf, diminta bagitau nama, batch dan IPT... Alhamdulillah, semuanya berjaya menempatkan diri di IPT..tidak terkecuali saya..hee~
Haa...ada satu dialog yang saya tidak dapat lupa di sini...
"Ko tidak makan ka? Muka ko..besar ko, tinggi ko masih macam dulu juga..langsung tidak berubah ni.."
Terkedu saya dengar kata2 tu. heheh (senyum malu)...
Muka, Tinggi dan Besar saya "tidak berubah?"
Waaa....biar betul...haha..maksudnya, kalau saya pegi sekolah di TUNAS semula, mesti saya diterima kan..yalaaa...sebab muka, tinggi dan besar saya masih macam dulu2 juga...;p


Kalau kawan satu batch dengan saya yang cakap..hmm, boleh terima lagi..tapi ni junior saya pula yang cakap.
"kakak..rindunya dengan kakak. Kakak masih macam dulu..langsung tidak berubah.Pipi masih chubby"

adeiii...hohoho~ pipi juga jadi mangsa...huuu


Dah tinggalkan sesi dialog tu..sekarang saya ingin bercerita tentang aktiviti kem remaja. Sesuai dengan nama kem ni..haa, pengisiannya pun banyak berkisar tentang remaja la :). Dari LDK..sampailah Ceramahnya, semua berkaitan tentang remaja. Sepanjang program tu banyak juga pengalaman berharga yang saya dapat. Malangnya, saya sempat ikut kem ni sampai hari sabtu ja. Sebab tanggal 17hb saya kena bertolak pergi Tambunan, buat program Kadazandusun di sebuah sekolah. 
Tapi..its okey..hheheeh...nanti lain kali saya join lagi ya teman2~ insyaAllah


Semoga ukhwah yang telah terjalin antara kita semua berkekalan..
buat adik2 ku yang masih bersekolah di TUNAS, janganlah derhaka pada Allah,Ibu bapa dan Guru...
Semoga berjaya menjadi Remaja yang Profesional...
Tidak kiralah dalam bidang kokurikulum..mahupun kurikulum..


Sayang Kalian Kerana Allah...





























No comments:

Post a Comment